Alla inlägg under april 2006

Av Sophie - 27 april 2006 08:57

Igår var vi på Inskrivning.. Allt gick bra, Jag har rätt lågt blodvärde (115) men det skall fixas med Järntabletter! Har bokat tid för Ultraljud med.. den 1:a juni blir det i Enköping.. Men vi är så nyfikna och lite nojjiga så vi har bokat ett extra privat ganska snart.. Vill se att den lill* har klarat sig förbi de första "magiska" 12 veckorna.. skall bli spännande!! Har fått en ny plats på jobbet med.. de bygger om där jag satt och det Yr både damm och isolering och jox där så Bm sade bestämt ifrån att där får jag inte sitta så nu sitter jag påen kollagas plats idag och imorgon får jag mitt riktiga rum MED FÖNSTER!! *glad*

Av Sophie - 24 april 2006 08:55

V12+0Idag är det V12+0 en "magisk gräns" som man vill passera.. mår ok när jag är ledig, mindre bra när jag jobbar... behöver vila på dagen men det är svårt på jobbet. Och så finns det en del störande moment här som irriterar mig så jag håller på att bli tokig. På Onsdag skall vi på inskrivning, m hoppas de kan göra ul då men han lär nog bli besviken är jag rädd. Vi är ju "bortskämda" med att göra ul varenda gång man kommer till doktorn i uppsala... Han får väl se till att låna hem en sån där 4-D ul-apparat hem vettja *ler* det finns säkert någon som står o dräller på hans jobb någonstans Synd att han inte blir chef över den avdelningen också nu i sommar. Det mesta verkar gå bra i projekt graviditet än så länge.. har svårt med byxor nu för Jeans är riktigt obekvämt! skulle med lite vilja kunna få igen dom på morgonen men det går inte så bra att sitta på jobbet så en hel dag.. Sen är det lite jobbigt att det kliar över hela kroppen!! Har läst att det kan bero på något knas med levern men jag hoppas att det bara är sköljmedlet som jag inte tål... Något positivt då... jo Våren är här!!! Krokusar och ett par små vitsippor i trädgården samt tulpan-blad på gång upp.. då är det VÅR!!Och är det vår blir det snart sommar och sommaren vet vi ju hur fort den går och sen är det höst och herregud då är det dags att föda barn (får vi hoppas) ujj det kan gå fort det här *ler* En annan kul sak är att jag skall på födelsedagskalas idag! Emilia fyller 3 år. Stora tjejen... hmm undra vad man skall köpa *funderar* Ha det gott KramSophie

Av Sophie - 7 april 2006 08:53

Jaha så var det fredag då.. inte vilken fredag som helst utan sista dagen före SEMESTER!!!!! En hel vecka + en dag kommer jag vara helledig *skönt* Det bär av upp till Vemdalen imorgon. Stora Katten får vara hemma hos M:s pappa men lilleman skall få följa med.. men jag tänker nog helst inte utsätta varken honom eller oss för ett skrikmaraton i sex timmar så det blir först ett stopp hos veterinären där de skall kolla hjärtat (sorry Emelie din undersökning i helgen räckte inte) så han e riktigt frisk pojken. Sen får han en rolig tablett så han sover gott hela vägen upp. Vore rätt skönt för en annan med hehe Och på måndag har vi bokat in en dag på SPA.. superlyxigt och supermysigt skall det bli (just det måste packa badkläder *glömt*) och så kanske vi skall åka lite skoter *skojj* annars blir det att mysa och förhoppningsvis sola (jap jag är optimistisk) och på Torsdag kommer Systeryster med familj upp och skall fira påsk med oss. Det blir himla skoj. Kul att se småtjejorna på skidor :o) Jag håller mig till motorburet om jag skall transportera mig!! Någon måste ju fota också!? Kul om det kommer några renar.. hittils har jag mest sett dem på sommaren nere vid Ica (japp riktiga och inte i frysdisken) Men Björn hoppas jag vi slipper iaf ;o) Nej nu börjar det bli dags att ge sig av hemåt tycker jag... Hem och packa och tvätta lite hmm Mathias valde en himla bra dag att jobba över på *muttra lite* Kram på er och Glad PåskPs. förvänta er inga Påsk-kort från mig i år för det har jag helt glömt bort!! Ds. :o)

Av Sophie - 5 april 2006 08:52

Är såå trött!!! Men sover jättedåligt på nätterna.. lite jobbigt men jag hoppas det släpper snart. Hade besök i helgen. Systeryster och Emelie var o hälsade på mig och katterna *kuligt* Vi hade himla mysigt tycker jag (trots att jag och Emelie hade feber lite om vartannat) Vi var tex på slottet och kollade vart prinsessan och prinsen bor (berätta inte för Emelie att det aldrig bott någon prins eller prinsessa där, de är bara bortresta!!) Det har förresten knappt bott någon där överhuvudtaget.. första ägaren bodde där ca 60 dagar allt som allt.. inte illa att bygga en sommarstuga i den storleken och så bara vara där några få gånger.. nåja det har varit bebott där för inte såå länge sedan men de drog in vatten och el iaf. Sen fick syster övningsköra på en stor parkering. Det gick toppen tycker jag men Emelie tyckte det var lite halvkonstigt Lillkatten tyckte det var toppen med barnbesök och ställde villigt upp på att leka veterinär och få hjärtat kollat bla.. Men men helgen är över och nu är det jobb.. igår kväll var vi på Bilsalongen i Älvsjö.. många bilar är det!!! Jag VILL ha en Lexus med dvd-spelare fram... Pärlemor-vit... *drömmer* nä nu är det fika.. Ha det bäst Kram

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards