Alla inlägg under juni 2006

Uvi

Av Sophie - 21 juni 2006 08:47

Nu har jag enligt grav-kalendern 137 dagar kvar till bf så halvtid passerades i Måndags *yippie* fö är jag extremt trött och rätt hängig nu då jag åkt på en dold uvi *suck* för ett par veckor sedan hade jag lite febertoppar så bm ville testa för just uvi men det visade inget på stickan men hon skickade iväg på labb för säkerhets skull.. det visade lite bakterier men det var såpass lite att det behövdes inte behandlas enligt henne. För lite drygt en vecka sedan fick jag sammandragningar men de gjorde inte ont eller så till en början men de kom ofta och en kväll började de göra ont så jag ringde bm som sa att jag skulle vila och återkomma om de kom tillbaka.. sagt och gjort jag ringde igen dagen efter (något orolig kan tilläggas) Jag kände i hela kroppen att något var fel.. min Bm var inte där när jag ringde men en annan rekomenderade mig att ringa Gyn-akuten i Uppsala så det gjorde jag ju... hon förklarade (med nästintill bebisröst *suck*) att det är nog bara bebisen som gör kullerbyttor och hamnar på tvären och då drar livmodern ihop sig och det kan vara lite obehagligt.. jag begärde iaf att få komma och kolla uppdet så tillslut fick jag komma in.. och där fick jag träffa en väldigt trevlig läkare som verkligen tog mig på allvar!! De kollade direkt efter Uvi och det blev positivt.. inte starkt men väl positivt på stickan.. så det var en dold uvi och doktorn blev lite upprörd över att jag ej fått antibiotika första gången.. hon kollade med vul att inte livmodertappen var påverkad och det var den inte som tur var och sedan fick jag se med vanligt ul att den lille for runt som bara den så h*n verkar må bra iaf och sammandragningarna har inte påverkat på något sätt. Jag fick antibiotika och sjukskriven tom denna vecka (från i tisdags em förra veckan) Tyvärr så verkar jag inte tåla antibiotikan så bra så jag mår jätteilla av den (fick upp frukosten i lördags) och har verkligen ingen matlust.. tvingar mig att äta.. middagen häromdagen bestod tex av ett par grillade sparrisar två champinjoner och 2*2 cm kött.men jag blev mätt iaf *ler* och jag dricker massor och försöker småäta det jag kan tänkas få i mig.. (enligt läkaren skall jag äta vad som helst bara jag får i mig något) så vikten går neråt just nu istf uppåt som jag trott.. men jag har att ta av och det är jag tacksam för för första gången i någonsin!hmm blev inte så kortfattat.. men nu skall jag ut i skuggan och lägga mig (klarar inte av solen..) Stor Kram!!

Ovido - Quiz & Flashcards