Direktlänk till inlägg 9 augusti 2007

Begravningen är klar..

Av Sophie - 9 augusti 2007 19:37

Igår var mammas begravning.. sitter med en klump i halsen och lyssnar på en av låtarna som sjöngs i kyrkan.. http://www.youtube.com/watch?v=kt7Dmcioo2g den killen sjöng den låten acapella i kyrkan (utan svordomarna då) och hans bandkollega Fonzi sjöng hard rock hallelulja oxå acapella kan bara säga att det var grymt imponerande.. dels av fonzi som var väldigt känslosam och gjorde det jobbigaste framträdandet någonsin. Vet att det skulle ha betytt väldigt mycket för mamma att just de sjöng just de låtarna för henne! Och det är otroligt häftigt för iaf mig att se att folk som vi barn inte ens känner är så berörda av att hon är borta.. hon kom att betyda mycket för många.. även för mig.. nåja dagen var fin. Vi börjae med att hissa den nyinköpta flaggan på halv stång (hade hellre  invigt med att hissa den i topp) massa stress och nerver senare åkte vi till lokalen där mina syskon varit jätteduktiga och fixat iordning allt i stort sett.. jag var mest ivägen kändes det som :oS De är duktiga dom.

vi åkte till kyrkan i god tid och kollade så allt var som det skulle. Det var det såklart :o) men det var riktigt jobbigt att ta sig dit fram till listan.. men den stod där precis så som vi ville.. helsvart blank med röda rosor och murgröna som slingrade sig över kistan och ner på kanterna.. och vi syskon hade ett arrangemang som lagts närmast mammas hjärta.. och så var det massa andra blommor där.. tänk att så många lagt ner så mycket pengar och tankar på vår mamma *rörd* Prästen var underbar!! jag fick en stor kram när hon såg att jag tyckte det var jobbigt direkt när jag kom fram till kistan.. och hon talade så himla bra om mamma under gudstjänsten.. inga omskrivelser eller sånt utan rakt ut hur hon hade levt och hur hon hade börjat ändra sitt liv nu de sista åren.. vad vi barn tyckte bäst om hos henne.. och hur hon ställde upp för sina barnbarn! För som jag sagt så många gånger förr.. hon var inte alltid världens bästa mamma men hon var en j*vligt bra mormor! Det kan ingen ta ifrån henne eller oss..

efter kyrkan så åkte vi till lokalen och fikade. och vi fick plats allihop och fikabrödet räckte gott och väl. Det var skönt att det var ööver men samtidigt så konstigt.. det är över.. iaf det jobbigaste, blir ju urnsättning sen men begravningen och allt med alla människor det är över.. "bara slut kvar" nu går allas liv vidare men vi lever med saknaden.. saknaden av en människa som skapat så mycket knas men som varit så oerhört levande och närvarande.. det blir ett stort hål.. större än vad jag kunnat föreställa mig..

känslan när jag gick ut från kyrkan.. då släppte allt och jag trodde jag skulle gå sönder.. kom så många tårar.. kvällen var underlig.. men vi fick en trevlig överraskning när vi kom hem, våra närmsta grannar hade ställt en jättefin blomma i kruka på trappen med ett kort där ddet står att de tänker på oss.. supergulligt!!

jag och Max la oss på soffan och gosade ett tag och han somnade.. mina leder knasade och jag fick tokont i hela kroppen.. sådär som när man blir riktigt genomförkyld och det värker bara man andas.. trodde det var just det.. en förkylning som nu bröt ut men med två alvedon så släppte både värken (nästan iaf)och frossan under natten.. skumt

nu skall jag ta en dusch och försöka få igång ett normalt liv här i vårt nya hus... ha det gott! och kolla länken ovanför.. Marcus som sjunger är grymt duktig!






 
 
Nilla

Nilla

9 augusti 2007 20:19

Jag känner inte dig. Men jag grät när jag läste ditt inlägg. Jag är så ledsen för din/er skull. Det var väldigt fint skrivet om din mor!

Tänker på er!

/Nilla

http://mina-tankar.bloggagratis.se

 
Ingen bild

~~erika~~

10 augusti 2007 07:06

Hej gumman! jag blev jätte berörd av ditt inlägg och är riktigt nära tårar nu! Tänker på er alla jätte mycket! Hoppas vi kan ses snart. Du, prästen som ni hade, hette hon Anna? Jag har en kompis som jobabr som präst och brukar va där och jobba.... Vi hörs vännen. Massor med kramar!

 
MOE

MOE

10 augusti 2007 14:44

Åh, så jobbigt att behöva gå igenom detta. Hoppas att det känns lite lättare snart. Kram Elin (MOE från SABG på Aff)

http://moe.sedlacek.se

 
Grodis

Grodis

12 augusti 2007 00:29

Vännen...
Vad skriver man i ett läge som detta? Hur finner man de rätta orden? Finns de? Finns det ord som tröstar och stärker? Jag önskar jag kunde finna dem och ge dem till dig. Istället skänker jag dig en massa tankar och sänder styrka genom luften och hoppas att den når dig.
Det låter som om din mor fick en väldigt vacker begravning, vännen. Det gläder mig mitt i den stora sorg som ni alla lever i. Jag är dock säker på att din mamma och Max mormor vakar över er i all framtid.
Många kramar!!

http://grodis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 12 mars 2008 15:41

Blä.. nu bara rasar de bra nyheterna..   Max har varit sjuk.. riktigt rejält magsjuk och det slutade på akademiska där han fick dropp i två omgångar och massa stick i fingret.. stackarn! Måste försöka ta reda på varför han blir så jättesjuk när han ...

Av Sophie - 23 augusti 2007 20:12

vad jag skall säga eller skriva.. en liten rapport kanske? om någon nu skulle vara intresserad *ler* sedan i söndags har vi vart i Östersund. Pappa M har jobbat och jag och Max har följt med och haft det bra. Östersund är en himla mysig stad om ni un...

Av Sophie - 24 juli 2007 10:03

Sist jag stod i brännkyrka kyrka och talade så var det i predikstolen på min konfirmation. Vi hade valt att istället för den traditionella utfrågningen spela upp en väl inövad pjäs. Jag hade rollen som Gud. Har inte tänkt på den pjäsen på länge men n...

Av Sophie - 12 juli 2007 20:14

Nu har vår familj återigen råkat ut för en tragisk händelse.. Min mamma gick bort idag.. kan inte förstå detta.. hon levde inget hälsosamt liv men saker hade ju ordnat upp sig ganska bra.. hhon mådde bättre och hade det bra.. vi sås för bara ett par ...

Av Sophie - 2 juli 2007 08:35

Jaha så är det troligtvis sista bloggen jag skriver från det här huset.. imorgon går flyttlasset till nya huset... Spännande roligt och helt ofattbart!! och vad som är minst lika ofattbart är att idag kl1400 skall vi skriva på sista pappren på banken...

Ovido - Quiz & Flashcards