Direktlänk till inlägg 20 mars 2007

så var vi bara fyra...

Av Sophie - 20 mars 2007 15:59

japp nu är vi bara fyra i familjen.. vår lillkille Atlas (katt) har flyttat. det är sorgligt men han har det så mycket bättre nu.. flera kattdamer och två hundar att busa med i ett stort hus och en Matte som har massor med tid att kramas och gosa med honom. Det gick inte längre här tyvärr.. det är lite jobbigt.. ett nederlag att inte kunnat lösa det hela här hemma. Men så är det väl ibland.. fö så är livet ganska underbart just nu.. dels så är Atlas-frågan löst och det har varit tungt men ja saker och ting känns bra helt enkelt.. har fått hem kaffemaskinen igen från sitt doktorsbeök.. *saknat* Max är världens underbaraste och ja livet leker! var ju typ en evighet sedan jag skrev här (igen) men det är ganska fullt upp numera.. öppna förskolan amning och gos tar upp en hel del tid *ler* vi går på babysim på söndagar och det är jättekul tycker vi alla tre!funderingar just nu:* boende vill ha större* är huset vi hoppas på det rätta? (enligt magiska snurran så är det det hehe)* skall vi bygga nytt ist (syster yster hjälper du mig att spika? om vi skaffar blommiga hammare? bra armträning inför vasan hehe)* skall JAG åka tjej-vasan? har jag blivit helt galen? (svar behövs ej på den frågan tack)* kommer röran här inne på kontoret städa sig själv när jag sitter här vid datorn? troligtvis inte.. bäst att sätta fart...Kram på er

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 12 mars 2008 15:41

Blä.. nu bara rasar de bra nyheterna..   Max har varit sjuk.. riktigt rejält magsjuk och det slutade på akademiska där han fick dropp i två omgångar och massa stick i fingret.. stackarn! Måste försöka ta reda på varför han blir så jättesjuk när han ...

Av Sophie - 23 augusti 2007 20:12

vad jag skall säga eller skriva.. en liten rapport kanske? om någon nu skulle vara intresserad *ler* sedan i söndags har vi vart i Östersund. Pappa M har jobbat och jag och Max har följt med och haft det bra. Östersund är en himla mysig stad om ni un...

Av Sophie - 9 augusti 2007 19:37

Igår var mammas begravning.. sitter med en klump i halsen och lyssnar på en av låtarna som sjöngs i kyrkan.. http://www.youtube.com/watch?v=kt7Dmcioo2g den killen sjöng den låten acapella i kyrkan (utan svordomarna då) och hans bandkollega Fonzi sjön...

Av Sophie - 24 juli 2007 10:03

Sist jag stod i brännkyrka kyrka och talade så var det i predikstolen på min konfirmation. Vi hade valt att istället för den traditionella utfrågningen spela upp en väl inövad pjäs. Jag hade rollen som Gud. Har inte tänkt på den pjäsen på länge men n...

Av Sophie - 12 juli 2007 20:14

Nu har vår familj återigen råkat ut för en tragisk händelse.. Min mamma gick bort idag.. kan inte förstå detta.. hon levde inget hälsosamt liv men saker hade ju ordnat upp sig ganska bra.. hhon mådde bättre och hade det bra.. vi sås för bara ett par ...

Ovido - Quiz & Flashcards