Direktlänk till inlägg 18 juni 2007

lite arg och lite ledsen men ändå lycklig..

Av Sophie - 18 juni 2007 14:37

Har känt mig lite nere ett tag nu.. Självförtroendet är i botten!! var länge sedan det var SÅ dåligt.. Jag undrar varför jag tar åt mig av vad folk säger?! men vissa nerver är väl lite känsliga antar jag. Gör jag/vi så fel? Är jag en dålig mamma som inte slutar amma på stört och börjar jobba? Är det så hemskt att jag tar ut den mesta tiden av föräldraledigheten? Hade M gjort det hade ingen sagt något.. då hade han varit hjälte.. nu för att VI valt att göra på det här sättet så är det dåligt.. (news-flash jag har inte tvingat mig till att vara hemma mest) varför känner jag att jag måste förklara mig över huvud taget? och varför blir jag ledsen när jag blir ifrågasatt?? frågar någon Mathias? För oss passar det här bäst just nu.. och Mathias är en toppenbra pappa till Max, oerhört närvarande och delaktig i allt! han jobbar ju dessutom hemma en hel del så han är med i vardagen hemma med.. men bara för att jag tar ut föräldradagarna så är jag dum?!

Hade jag mått helt bra i mig själv skulle jag nog inte bry mig.. känns bara som om ingen tycker om mig just nu (förutom mina två M såklart *pussa*) 

Det är säkert mitt fel.. är långt ifrån perfekt och vet att jag behöver jobba på många saker men är jag SÅ hemsk? ibland känns det som att jag är helt osynlig.. ibland känns det som att "henne behöver vi inte bry oss om.. hon finns alltid där iaf" trött på att vara sista hands-valet.. vill ta plats men vad har jag för rätt till det? vad har jag som är värt att ta upp plats för? Jag är lite ledsen och besviken på vissa människor men nog mest på mig själv.. skulle jag vara trevligare/bättre så skulle folk behandla mig bättre också antar jag.. och nej det här är inte menat som ett inlägg där jag vill ha massa uppmuntrande kommentarer för mitt eget ego.. jag håller på att explodera av alla tankar och måste få ur mig dem.. har inte längre någon att prata med på samma sätt som förr så det får bli att skriva.. lättare att få ner känslor i skrift iaf. Dessutom tror jag inte så många läser här iaf längre :o)

En person som jag är väldigt glad för just nu iaf är min bror som varit här hos mig förra veckan. Vi kan prata om så mycket som ingen annan förstår.. och så fick vi oss en rejält blöt promenad oxå *s* Båda mina bröder på mammas sida var här förra söndagen och grillade förresten. Himla trevligt!! Inte visste jag att du var sån Grill-master Robert *s*

Kram på er!

Nu skall jag ta och fortsätta packa innan sonen vaknar.

Kram kram


 
 
Ingen bild

~~erika~~

20 juni 2007 15:47

kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 12 mars 2008 15:41

Blä.. nu bara rasar de bra nyheterna..   Max har varit sjuk.. riktigt rejält magsjuk och det slutade på akademiska där han fick dropp i två omgångar och massa stick i fingret.. stackarn! Måste försöka ta reda på varför han blir så jättesjuk när han ...

Av Sophie - 23 augusti 2007 20:12

vad jag skall säga eller skriva.. en liten rapport kanske? om någon nu skulle vara intresserad *ler* sedan i söndags har vi vart i Östersund. Pappa M har jobbat och jag och Max har följt med och haft det bra. Östersund är en himla mysig stad om ni un...

Av Sophie - 9 augusti 2007 19:37

Igår var mammas begravning.. sitter med en klump i halsen och lyssnar på en av låtarna som sjöngs i kyrkan.. http://www.youtube.com/watch?v=kt7Dmcioo2g den killen sjöng den låten acapella i kyrkan (utan svordomarna då) och hans bandkollega Fonzi sjön...

Av Sophie - 24 juli 2007 10:03

Sist jag stod i brännkyrka kyrka och talade så var det i predikstolen på min konfirmation. Vi hade valt att istället för den traditionella utfrågningen spela upp en väl inövad pjäs. Jag hade rollen som Gud. Har inte tänkt på den pjäsen på länge men n...

Av Sophie - 12 juli 2007 20:14

Nu har vår familj återigen råkat ut för en tragisk händelse.. Min mamma gick bort idag.. kan inte förstå detta.. hon levde inget hälsosamt liv men saker hade ju ordnat upp sig ganska bra.. hhon mådde bättre och hade det bra.. vi sås för bara ett par ...

Ovido - Quiz & Flashcards