Direktlänk till inlägg 27 juni 2007

Lite gladare och lite äldre..

Av Sophie - 27 juni 2007 07:27

kan ju inte ha ett så dystert inlägg som senaste inlägg hur länge som helst. *ler*

saker och ting känns lite  bättre nu eller ja det är på väg att kännas lite bättre iaf. Sedan sist har det hunnit vara midsommar. Jag gillar midsommar.. det är något mystiskt i luften och det är lättsamt trevligt. Vi skulle ha åkt ut i skärgården på en stor fest med övernattning.. jag var väl inte så jättesugen innan men började se fram emot det hela kvällen innan och på morgonen klev jag upp och packade det sista till mig och sonen, då började stora M må dåligt :o( någon typ av magsjuka/matförgiftning. Så det var bara att ställa in och stanna hemma. Lite trist men faktiskt ganska skönt.. vi hade det mesta i matväg hemma men jag åkte till lilla affären iaf och handlade lite smått och gott (o dyrt) så hade vi midsommar hemma. M mådde lite bättre på eftermiddagen så vi tog en promenad runt området och fick iaf se när de klädde Majstången nere vid stranden :o)

retsne av kvällen spenderades med spel ost och faktiskt lite vin (typ två munnar) en alkoholfri öl (måste rekommendera Carlsbergs alkoholfria öl, mycket god) framför tv,n det var riktigt mysigt.


Sedan har jag fyllt år med. Det är också ganska trevligt. Fick en fin röd cykel, fats det visste jag innan för när man är vuxen vill man ju vara med och välja *ler* och ett par nästan-crocs (såna där plastskor som ser ut som träskor) Choklad *mumsa*, parfym, en stor fin skål i serien Mine som jag samlar på, och en sagobok att läsa med Max :o)

Vi firade mig på söndagen då det är lättare än måndag eftersom många har den dåliga smaken att jobba då *ler* Det var trevligt. Mamma +Man och mina syskon systerdotter och svärfar var här. Vi åt goda skaldjurspajer och kycklingsallad och till fikat efter blev det en kladdkaka med jordgubbar och Physalis på *mumsa* Det är trevligt att fylla år ibland.


Nu är det flyttning som står på schemat.. på tisdag går flyttlasset *hjälp* vi är inte riktigt klara om man säger så *stressad* kanske är därför jag vaknade 06.39 och inte kunde somna om? halsont spelar nog in lite med.. har inte tid att bli sjuk *muttrar*


Nej nu skall jag ta och packa en låda eller typ tio..

Ha det gott

Kram

Trött Sophie 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 12 mars 2008 15:41

Blä.. nu bara rasar de bra nyheterna..   Max har varit sjuk.. riktigt rejält magsjuk och det slutade på akademiska där han fick dropp i två omgångar och massa stick i fingret.. stackarn! Måste försöka ta reda på varför han blir så jättesjuk när han ...

Av Sophie - 23 augusti 2007 20:12

vad jag skall säga eller skriva.. en liten rapport kanske? om någon nu skulle vara intresserad *ler* sedan i söndags har vi vart i Östersund. Pappa M har jobbat och jag och Max har följt med och haft det bra. Östersund är en himla mysig stad om ni un...

Av Sophie - 9 augusti 2007 19:37

Igår var mammas begravning.. sitter med en klump i halsen och lyssnar på en av låtarna som sjöngs i kyrkan.. http://www.youtube.com/watch?v=kt7Dmcioo2g den killen sjöng den låten acapella i kyrkan (utan svordomarna då) och hans bandkollega Fonzi sjön...

Av Sophie - 24 juli 2007 10:03

Sist jag stod i brännkyrka kyrka och talade så var det i predikstolen på min konfirmation. Vi hade valt att istället för den traditionella utfrågningen spela upp en väl inövad pjäs. Jag hade rollen som Gud. Har inte tänkt på den pjäsen på länge men n...

Av Sophie - 12 juli 2007 20:14

Nu har vår familj återigen råkat ut för en tragisk händelse.. Min mamma gick bort idag.. kan inte förstå detta.. hon levde inget hälsosamt liv men saker hade ju ordnat upp sig ganska bra.. hhon mådde bättre och hade det bra.. vi sås för bara ett par ...

Ovido - Quiz & Flashcards