Alla inlägg under april 2007

Av Sophie - 11 april 2007 20:57

jaha idag har vi skrivit på kontrakt.. på det gamla fina huset med den stora tomten.. den är liksom snart vår nu.. äppelträd och lusthus och hela klabbet.. Känns jättekul men lite sorgligt att lämna vår lilla timmerkojja iaf *sakna* men det kommer bli jättebra! Så nu är det full fart vill jag lova.. på fredag kommer mäklarn och skall fota vårt hus för annonser. Då kommer huset besiktigas med. Hoppas de inte hittar något läskigt *nervöst*så det är homestaging här nu hehe nu skall jag lägga mig i sängen och kolla Grace Anatomy och drömma mig igenom Ikea-katalogen...Kram på er.

Av Sophie - 6 april 2007 12:33

idag är det långfredag.. den här påsken kommer kännas ganska lång.. vi har lagt bud på huset (det gamla med fina tomten) och vi lär inte få veta mer förrens efter helgen.. gaahh vill veta nu *funderar på möblering och gardiner*jisses tänk så det kan bli.. kanske är dags att börja packa snart?! eller så bjuder någon jättehögt så är det bara att glömma och vi har grubblat i onödan...har fått veta varför jag mått så dåligt länge nu oxå... ett helt gäng med massa elaka bakterier har bosatt sig i mig *arg på dom* men nu har jag fått meducin så om några dagar skall jag må bättre *glad* skönt att veta vad det är iaf!nu skall jag fortsätta städa och grejja.. kommer hem lite syskon och så på middag ikväll.. trevligt!Kram på er alla och Glad påsk!

Av Sophie - 3 april 2007 10:35

Det snurrar runt mycket i huvudet nu... * är huset vi tittat på ett bra köp?* är det rätt för oss?* skall vi bygga istället?* finns det någon lika bra tomt i rätt prisklass?* Finns det tomt i ett líka bra område?* håller jag på att bli tokig?? (inga spydiga svar där tack)* Kommer vi ha råd med nytt boende öht?* kommer det bli budgivning så vi inte ens har en chans? oroar jag mig i onödan?inte konstigt att man har ont i magen?!ochjisses det är påsk typ snart oxå.. hjälp måste planera mat.. skall ju faktiskt ha hem folk på fredag.. det vore ju coolt att bygga ett hus faktiskt.. men det är läckert med ett gammalt hus (70 år) och tomten.....och ingen har man att fråga om råd... snälla alla tankar emottages tacksamt!!!

Ovido - Quiz & Flashcards