Alla inlägg under maj 2006

Ul

Av Sophie - 15 maj 2006 08:49

Det var ett tag sedan jag skrev.. Allt går bra vad jag vet och vi har varit på ultraljud. Vi bokade in ett extra Ul på mamamia i sthlm. Det var såklart jättekul att få se den lill* sparka och boxas och snurra runt inne i magen. Vi fick med oss många små filmsnuttar på en cd-skiva. Kul att kika på ibland Alla mått på huvud och höftben osv såg bra ut och hjärtat såg bra ut av det man kunde se. men det var lite tidigt att göra en grundligare koll. Men vi är nöjda med att ha sett att h*n såg pigg och nöjd ut. Nästa Ul är den 1:a juni och dagen efteråt åker vi till Mallorca en vecka *längtar* skall bli underbart att komma bort (från jobbet) och bara ta det lugnt och få lite sol.. klistrar in lite siffror: Du har gått 106 fulla dagar av 280 Du är i vecka 16 Du har gått 15 fulla veckor och 0 full dag (v15+0) Du är i 4:e kalendermånaden Du är i 4:e graviditetsmånaden (lunarmånaden), Du är i trimester två Beräknad förlossning: Sön 5 nov 2006 ( 174 dagar kvar till förlossning) Snart gått halva tiden *otroligt*Lill*n har så smått börjat ge sig tillkänna. Känner litte bubbel och ibland lite rörelser. Känns bra! Kram på er

Av Sophie - 3 maj 2006 08:50

Igår var ingen bra dag..Kom hem vid fem-tiden. Hade mått dåligt och haft ont i huvudet hela dagen så jag köpte med mig en pizza (jag tycker inte ens särskilt mycket om det, men det var iaf en Margerita med lite ost) Åt upp det jag kunde, typ halva. Sen gick jag och la mig med migrän *suck* När M kom hem vid nio-halv tio kunde jag ta mig upp och kolla tempen. Över 38, vilket inte är bra för bebis.. två alvedon blev det och några timmar senare när jag kollade tempen så hade den stigit mer.. *suck* men tillslut somnade jag och vaknade imorse i stort sett utan huvudvärk och termometern visade alltifrån 37-38,5 så där har jag ingen aning! Men jag valde att åka till jobbet iaf. Får ringa Bm om det händer något idag. Jag vill må bra nu! eller iaf vara frisk...

Av Sophie - 2 maj 2006 08:50

Äntligen!!Nu har jag fått en plats i ett rum med fönster... Har suttit i 4 år utan fönster.. Nu har vi fem stora fönster (då kommer jag väl klaga för att det lyser in/är för varmt i sommar ist *s*) Skönt med rum! (hade vart ändå bättre om det var eget, men man får inte vara för kinkig)

Ovido - Quiz & Flashcards