Direktlänk till inlägg 2 juli 2007

Sista dagen..

Av Sophie - 2 juli 2007 08:35

Jaha så är det troligtvis sista bloggen jag skriver från det här huset.. imorgon går flyttlasset till nya huset... Spännande roligt och helt ofattbart!! och vad som är minst lika ofattbart är att idag kl1400 skall vi skriva på sista pappren på banken och sedan är huset vårt!! Vad är då det första som skall in i nya huset? Tv.. nej den kommer sist säng? nej den går med lastbilen imorgon jo det blir ju Kaffemaskinen såklart!! men lite synd för den kommer ju få vara där ensam inatt.. och jag kommer inte ha något kaffe här imorogn innan jag kommer bort till huset.. men jag får lov att överleva helt enkelt.


Vad har hänt sedan sist då? jo vi har vart på kryssning. Max farfar fyllde 60 så han bjöd oss och släkten från Falun på kryssning. himla trevligt. Max  gjorde succé. Han är ju inte så kvällstrött så han var med hela tiden. På discot var det lite för hög musik men på Puben var det alldeles lagom. Till tre var vi vakna *gäsp* Men han var trött dagen efter minm goseklump. När vi skulle av båten satt han i selen på min mage och sov mesta tiden. Men i kön så träffade vi ett par killar som var himla trevliga. Max hade vaknat så de pratade med honom och tyckte det var jätteskoj att jag hade Barnet på magen och två flak öl i vagnen *fnissa* de tyckte att det skreks lite för mycket bland två gäng runt oss så de skrek åt dem att "det finns barn i ledet så håll K*ft" ett par gånger och det blev tystare *tack* Himla skoj hade vi iaf.


Nu skall jag ta och väcka stora M för jag tror att thét är klart och vi har ju en stor dag framför oss, Solen skiner oxå.. härligt!


Ps. bilden är från mors dag, visst är han duktig som sitter i eget säte? Ds

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sophie - 12 mars 2008 15:41

Blä.. nu bara rasar de bra nyheterna..   Max har varit sjuk.. riktigt rejält magsjuk och det slutade på akademiska där han fick dropp i två omgångar och massa stick i fingret.. stackarn! Måste försöka ta reda på varför han blir så jättesjuk när han ...

Av Sophie - 23 augusti 2007 20:12

vad jag skall säga eller skriva.. en liten rapport kanske? om någon nu skulle vara intresserad *ler* sedan i söndags har vi vart i Östersund. Pappa M har jobbat och jag och Max har följt med och haft det bra. Östersund är en himla mysig stad om ni un...

Av Sophie - 9 augusti 2007 19:37

Igår var mammas begravning.. sitter med en klump i halsen och lyssnar på en av låtarna som sjöngs i kyrkan.. http://www.youtube.com/watch?v=kt7Dmcioo2g den killen sjöng den låten acapella i kyrkan (utan svordomarna då) och hans bandkollega Fonzi sjön...

Av Sophie - 24 juli 2007 10:03

Sist jag stod i brännkyrka kyrka och talade så var det i predikstolen på min konfirmation. Vi hade valt att istället för den traditionella utfrågningen spela upp en väl inövad pjäs. Jag hade rollen som Gud. Har inte tänkt på den pjäsen på länge men n...

Av Sophie - 12 juli 2007 20:14

Nu har vår familj återigen råkat ut för en tragisk händelse.. Min mamma gick bort idag.. kan inte förstå detta.. hon levde inget hälsosamt liv men saker hade ju ordnat upp sig ganska bra.. hhon mådde bättre och hade det bra.. vi sås för bara ett par ...

Ovido - Quiz & Flashcards