Alla inlägg under maj 2007

Av Sophie - 28 maj 2007 09:21

 Igår var det Mors Dag! Jag gillar den dagen.. Jag har lite halv-svårt för uppvaktning vid min födelsedag.. känns inte som man har "förtjänat" uppvaktningen då..råkade ju bara födas då lixom... Men mors dag.. då har man ju (förhoppningsvis) gjort något bra..  Iaf så var min Mors Dag väldigt bra. Fick frukost på lilla verandan, thé med nybakade croissanter och efter det en jordgubbstårta!! Vi gjorde iordning oss och åkte in mot staden via Ikea (mitt önskemål) och sedan in till city där vi parkerade och gick genom kungsträdgården ner till vattnet vid dramaten och kom där på att vi skulle ta en tur till Fjäderholmarna. Den båten går från nybrokajen (utanför Grand Hotel) så då gick vi dit och tog båten som just skulle till att gå. jättemysigt var det att åka båt. Max förstod väl kanske inte att vi var på båten men han tyckte det var tokskoj iaf och han få i sig lite mat med (pasta med grönsaker.. mums)

Framme på Ön så gick vi en promenad runt där och bestämde oss för att vi varken ville betala 300:- för en varmrätt eller 70:- för en knäckebrödsmacka med strömming så vi tog en kopp kaffe i solen :o) men innan det så var vi in på Mackmyras skärgårdslager som ligger där och fick lukta på de olika Whiskey-sorterna *glad* Måste få smaka dem när jag slutat amma!! Nåja vi tog iaf båten tillbaka till Stan och bestämde oss för att äta på Fridays vid kungsträdgården. Var liten väntetid med det gjorde inget. Massa god mat blev det iaf och jag måste ge enm eloge till deras skötrum!! Det var bra på så många sätt:

* låg på övervåningen till skillnad från de vanliga toaletterna

* fin leksak/speldosa i lagom höjd för barnet

* det fanns både blöjjor, puder och salva till förfögande (vi hade med eget iof men iaf)

* Det var låst så andra gäster inte skulle ta den ist för att gå en trappa ner..

Fö så var det bara två negativa saker, det ena var att man inte kunde ta med vagnen ens till uteserveringen, hade var bra för Max att få sova i den lite men det funkade iaf, han satt så snällt i barnstolen och pratade/lekte och drack vatten.

En riktigt trevlig familjemiddag helt enkelt. 

Just det, det andra negativa var att några tjejer som satt precis på uteserveringen (vi satt inne men väggarna var öppnade) j ode satt och rökte så all rök blåste in på oss.. inte kul med bebis och rökallergiker :o/ som tur var så kom de när vi ätit klart, vi beställde ingen dessert utan betalade och gick till Coffehouse by George ist och jag fick en riktigt sliskigt god Snow Cap (Latte med irish cream-syrup och grädde) och så delade vi på en äppelkaka *mätt*

Det började bli dags att åka hemåt nu så vi gick till bilen och upptäckte att Max filt var borta!!! inte vilken filt som helst utan en jättefin filt som en kompis gjort (kika gärna på hennes hemsida www.tinat.se) och som han haft sedan han föddes.. jag grät nästan när jag förstod att den var tappad någonstans.. men vi visste iaf att den inte var med till fjäderholmarna.. så vi åkte den svängen son vi gått innan båten och jag gick genom Kungsan och frågade några arbetare där om de sett en bebis-filt.. vet inte om de var fulla eller om de trodde jag ville akut köpa en bebis-filt kl 21 en söndagskväll i kungsträdgården men jag gicl vidare iaf.. ingen lycka i kungsan så jag klev in i bilen igen.. lite ledsen. vi åkte till kajjen men kom på att vi var vid fel kaj.. var vid dramaten men vi tog ju båten från Grand hotel.. så vi åkte dit och mitt emellan på en liten pelare vid en staty av en häst såg jag den.. kastademig ut ur bilen (japp höll på att bli överkörd såklart) och räddade den vita (nåja den var ganska svart nu) filten!! Den är tillbaka och Max kan (efter tvätt) få tillbaka den..  Det hade no g vart jag som saknat den mest iof men det var ett skönt slut på en underbar dag!

Nu hör jag att Prinsen vaknat, skall ta och gosa lite med honom inna det är dags att börja dagen.

Kram på er!



Ovido - Quiz & Flashcards